Güncelleme Tarihi : Ekim 13th, 2019 at 08:13 pm
Kalite Yönetimi
Kalite Yönetim Birimi Çalışma Esasları
- Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
- Sağlıkta Kalite Standartlarının uygulanmasına rehberlik etmek, izlemek, değerlendirmek.
- Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek.
- Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde belirlenen tüm komite (Çalışan Sağlığı ve Güvenliği, Hasta Güvenliği, Eğitim ve Tesis Güvenliği Komiteleri) toplantılarına katılarak hasta güvenliği ve çalışan güvenliği çalışmalarının kontrol-takip ve sonuçlandırma işlemlerini takip etmek.
- Güvenlik Raporlama Sistemi form bildirimlerinin (GRS) yönetim, kontrol-takip ve sonuçlandırma işlemlerini yapmak.
- Birimleri adına çalışması uygun görülen ve Hastane Yöneticisi tarafından görevlendirilen Bölüm Kalite Sorumluları ile Sağlıkta Kalite Standartları kapsamındaki çalışmaların koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
- Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında verilmesi gereken eğitimleri organize edip, takibini yapmak.
- Gerekli durumlarda hizmet üretimi sırasında aksaklık olan konularla ilgili eğitimler organize edip, gerçekleşmesini sağlamak.
- Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde hazırlanan ve hastanemize ait tüm yazılı düzenlemelerin hazırlanmasına öncülük ederek; gerekli takip-kontrol ve sekretaryasını yaparak gereklilik halinde yazılı düzenlemelerin revizyon işlemlerini yapmak, yönetimin onayına sunmak.
- Hastanedeki tüm birimlerle koordineli çalışmalar yaparak bu birimlerin sistem ile ilgili gereklilikleri yerine getirip getirmediklerini kontrol etmek. Onlardan destek alarak sistemin sürekli iyileştirme yoluna gidilmesini sağlamak.
- Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin (DÖF) yönetimi, kontrol-takip ve sonuçlandırma işlemlerini takip etmek.
- Sağlıkta Kalite Standartları çerçevesinde yapılan düzenlemelerin takibi amacıyla öz değerlendirmeleri planlamak, koordine etmek, değerlendirmek ve üst yönetime raporlamak.
- Renkli kod uygulamalarını (Mavi-Pembe-Beyaz-Kırmızı) düzenli olarak takip etmek, personel eğitimlerinin periyodik olarak yapılmasını sağlamak, gerekli düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatmak.
- Hasta/Hasta Yakını Memnuniyet Anketi (her ay) ile Çalışan Memnuniyet Anketlerinin (yılda 2 kez) yapılmasını sağlamak, analiz etmek ve raporlamak.
- Hizmet akışının çeşitli noktalarında kontroller yapmak.
- Yapılan kontrollerin gerekli kayıtlarını tutup arşivlemek. Tutulan raporları ilgili yerlere göndermek.
- Komite Toplantılarını, toplantı gününden en az 3 gün önce toplantı tarihini, saatini, gündemini katılımcılara iç haberleşme formu ile duyurmak.
- Komite Toplantıları sonucunda oluşturulacak toplantı tutanaklarını takip etmek.
- Yönetim Sistemleri ile ilgili faaliyetlerin kaydedilmesini ve birime bilgi verilmesini sağlamak.
- Yönetim Sistemleri ile ilgili prosedür, talimat, yasal ve diğer şartlara uymak.